Comisia Europeană: Noile norme de reducere a emisiilor de CO2 pentru autoturisme – avantaje și costuri

De Elena Poenaru | 12.7.2012 .

Comisia Europeană a prezentat o serie propuneri pentru reducerea substanțială, până în 2020, a emisiilor de dioxid de carbon (CO2) generate de automobilele și de vehiculele comerciale ușoare (camionete) noi, informează un comunicat al Comisiei Europene.

Propunerile vor permite reducerea emisiilor medii provenind de la automobilele noi de la 135,7 grame de CO2 pe km (g CO2/km) în 2011, la 95g de în 2020, obiectivul obligatoriu pentru 2015 fiind de 130g. Emisiile provenind de la camionete vor fi reduse de la 181,4g CO2/km în 2010 (ultimul an pentru care sunt disponibile cifre) la 147g CO2/km în 2020, obiectivul obligatoriu fiind de 175g în 2017.
Obiectivele obligatorii pentru 2020 sunt deja prevăzute în legislația în vigoare, însă trebuie implementate. Regulamentele propuse recent, elaborate pe baza unei analizei tehnice și economice aprofundate realizate de Comisie, stabilesc modalități de atingere a acestor obiective.
Connie Hedegaard, Comisarul UE pentru politici climatice, a declarat că  propunerile contribuie nu numai la protejarea climei și la realizarea de economii de către consumatori, ci și la stimularea inovării și a competitivității industriei europene a autovehiculelor și, ca urmare, vor permite crearea unui număr important de locuri de muncă.
„Este clar că toată lumea are numai de câștigat.Aceste propuneri reprezintă încă un pas important în vederea trecerii la o economie competitivă, cu emisii reduse de dioxid de carbon. Este necesar să ne pregătim pentru reduceri și mai substanțiale ale emisiilor de CO2 dincolo de anul 2020, iar acest lucru se va face prin consultarea părților interesate”, a spus ea.

Obiective realizabile economic

Analiza Comisiei arată că obiectivele pentru 2020 sunt realizabile, adecvate din punct de vedere economic și rentabile: tehnologia există deja, costul acesteia este considerabil mai redus decât se credea inițial, iar implementarea ei ar trebui să stimuleze ocuparea forței de muncă și creșterea PIB-ului și să aducă beneficii consumatorilor și industriei de profil.
În medie, fiecare automobil nou îi va permite proprietarului său să economisească, în cursul primului an de utilizare, aproximativ 340 de eruo din costurile aferente carburanților,  ceea ce ar însemna în total  2. 904-3.836 de eruo pe întreaga durată de viață a automobilului (13 ani), comparativ cu obiectivul pentru 2015. În ceea ce privește camionetele, economiile medii de costuri aferente carburanților sunt estimate la aproximativ 400 de euro în primul an și la 3363-4564 euro pe durata vieții (13 ani).
În total, consumatorii vor economisi aproximativ 30 de miliarde de euro pe an din costurile aferente carburanților și se estimează că atingerea obiectivelor ar putea duce la creșterea PIB-ului UE cu 12 miliarde de euro pe an și a cheltuielilor aferente ocupării forței de muncă cu aproximativ 9 miliarde de euro pe an. În total, propunerile vor permite economisirea a 160 de milioane de tone de petrol – în valoare de aproximativ 70 de miliarde EUR la prețurile actuale – și a aproximativ 420 de milioane de tone de CO2 până în 2030.

Propunerile vor fi prezentate Parlamentului European și Consiliului spre discutare și adoptare în cadrul procedurii legislative normale. Propunerile urmează să modifice două regulamente aflate în vigoare, care stabilesc cerințe obligatorii pentru producători în vederea îndeplinirii obiectivului obligatoriu pentru 2015 în ceea ce privește automobilele și a obiectivului pentru 2017 în ceea ce privește camionetele. Măsurile de punere în aplicare a regulamentelor sunt deja stabilite iar emisiile de CO2 generate de noile vehicule sunt monitorizate anual.

Lasa un comentariu


DIN ACEEASI CATEGORIE

Victor Bratu

Premierului Dăncilă o susține „în continuare necondiţionat” pe Rovana Plumb pentru funcția de comisar european

Premierul Viorica Dăncilă o susține în continuare,  necondiționat, pe Rovana Plumb, pe care a propus-o pentru un post de comisar european din partea României. „Tot […] ... 
Citeste mai departe »

Mariana Bechir

Infringement pe gaze: Comisia Europeană păsuiește România. Piața va fi liberalizată până la 1 aprilie 2021

Comisia Europeană a acordat României o amânare până la finele anului pentru conformarea la legislaţia din sectorul gazelor, după ce autorităţile române au propus un […] ... 
Citeste mai departe »

Iulian Soare

Casa Albă ia în considerarea delistarea companiilor chineze de la bursele americane

Administrația Trump ia în considerare măsura extremă  a delistării companiilor chineze de la bursele americane, potrivit unor surse citate de Reuters. Decizia ar duce escaladarea  […] ... 
Citeste mai departe »

Alexandra Pele

Studiu ECFR: Europenii, SUA și garanția securității. Opiniile din România

Cetăţenii europeni nu ar mai considera că Statele Unite sunt garantul securităţii Europei, ci ar prefera consolidarea rolului Uniunii Europene pe plan global, printr-o abordare […] ... 
Citeste mai departe »

Adrian N Ionescu

Marea Britanie / Peste 180.000 de români și-au depus actele pentru statutul post-Brexit

Aproape jumătate dintre românii înregistraţi în Marea Britanie şi-au depus documentele pentru obţinerea statutului pre-settled, a declarat Adina Bădescu, şef birou Brexit din cadrul Ministerului […] ... 
Citeste mai departe »

Planul BCE de susținerea a țărilor din zona euro a demarat: îl însoțesc îngrijorările

Pericolul de ieșire a unor state din zona euro pare a fi trecut odată cu verdictul Curții Constituționale din Gernmania în favoarea implicării financiare a […] ... 
Citeste mai departe »

Dilema zilei: Redresare prin austeritate sau creştere prin relaxarea deficitelor?

Modelul creşterii pe baza unor deficite relaxate a fost utilizat pe scară largă în democraţiile occidentale în ultimele decenii, întrucât aduce atât dividende politice ( […] ... 
Citeste mai departe »

societate

Studiu ECFR: Europenii, SUA și garanția securității. Opiniile din România

Cetăţenii europeni nu ar mai considera că Statele Unite sunt garantul securităţii Europei, ci ar prefera consolidarea rolului Uniunii Europene pe plan global, printr-o abordare […] ... 
Citeste mai departe »

Vacanțele europenilor / Românii, cea mai mică pondere a concediilor în străinătate, cele mai mici cheltuieli medii per călătorie

Aproximativ 467 de miliarde de euro au cheltuit cetățenii europeni, în 2017, pentru călătorii, iar 26% din acest total le-a revenit germanilor, conform Eurostat. În […] ... 
Citeste mai departe »

Oficial, numărul românilor emigrați anul trecut, mai mic decât cel din 2017. Rectificările vor răsturna situația

Numărul românilor plecați anul trecut în străinătate pentru o perioadă mai mare de 12 luni a fost de 238.926, mai mic decât cel din 2017, […] ... 
Citeste mai departe »

România, Polonia și statele baltice – o dură declarație comună, la 80 de ani după Pactul Ribbentrop-Molotov

România, Lituania, Letonia, Estonia și Polonia au semnat o declarație comună cu ocazia împlinirii a 80 de ani de la semnarea Pactului Ribbentrop-Molotov, în care […] ... 
Citeste mai departe »

Protocolul secret al Pactului Ribbentrop-Molotov a fost publicat de Moscova la 80 de ani de la semnare

Într-o încercare de a-i convinge pe aceia care continuă să nege existenţa protocolului secret al Pactului Ribbentrop-Molotov, guvernul rus a decis să-l publice şi să […] ... 
Citeste mai departe »