Victor Bratu
Premierului Dăncilă o susține „în continuare necondiţionat” pe Rovana Plumb pentru funcția de comisar european

Citeste mai departe »
De Victor Bratu | 1.4.2015 .
Obiectivul realizării unei pieţe digitale unice la nivelul Uniunii Europene, reprezintă o prioritate pentru Comisia Europeană, preşedintele Jean-Claude Juncker, alături de comisarul european pentru economie digitală, Gunther Oettinger declarându-şi intenţia de a întreprinde măsuri legislative concrete pentru definitivarea acesteia.
Astfel, Comisia Europeană are în vedere lansarea, în luna mai 2015, a unei strategii europene privind Piaţa Unică Digitală, axată pe 6 obiective majore, pornind de la problemele esenţiale cu care se confrunta Uniunea în acest sector, respectiv :
În acest context, o parte a statelor membre (SM) au demarat procese interne de identificare a priorităţilor naţionale şi au circulat contribuţii proprii (non-paper) în scopul reflectării acestora în viitorul document al Comisiei Europene.
Potrivit unui comunicat al Ministerului pentru Societatea Informațională, ”având în vedere importanţa acestui domeniu pentru viitorul pieţei unice europene şi pentru creşterea competitivităţii economiei naţionale şi crearea de locuri de muncă, în special în contextul provocărilor cu care România se confruntă în acest sector, precum şi frecvenţa dezbaterilor în diverse formaţiuni ale Consiliului Uniunii Europene, reiese necesitatea identificării în plan intern şi a promovării la nivel european, a priorităţilor Guvernului României.”
În acest sens, anunță comunicatul, au fost iniţiate în primă fază o reuniune interministerială, precum şi o dezbatere publică în vederea identificării acestor priorităţi.
În urma acestor discuţii şi conform avizului transmis de către Ministerul Afacerilor Externe au fost identificate următoarele măsuri pe care România le considere că ar trebui să prevaleze în cadrul strategiei europene privind Piaţa Unică Digitală: