Sectiune de austostradă electrificată pentru camioane în Germania

De Cristian Grosu | 8.5.2019 .

FOTO: shz.de

Prima porţiune de ausostradă electrificată din Germania s-a deschis pe un sector de 5 kilometri din A5 – landul Hessa. Tirurile echipate cu pantografe de alimentare din linii de deasupra carosabilului pot circula pe ambele sensuri, potrivit Deutsche Welle.

Proiectul ELISA (Transport greu electrificat și inovativ pe autostrăzi) lansat în Hessa face parte dintr-un program guvernamental care prevede ca transportul de mărfuri să ajungă la zero emisii poluante până în 2050.

Pe așa-numita eHighway vor circula în anii următori cinci camioane electrice care vor fi aprovizionate cu curent electric cu ajutorul instalațiilor suspendate. Curentul furnizat de acestea provine din surse regenerabile.

Testul din Hessa vizează mai ales integrarea camioanelor electrice (hibride, de fapt) în traficul obișnuit pe una din cele mai circulate artere rutiere ale Germaniei.

La manevrele de depășire, camioanele trebuie să părăsească banda de circulație electrificată. În acest caz, se activează bateria care este încărcată în timpul circulației cu energie electrică primită de la instalațiile suspendate, explică sursa citată.

Și energia eliberată prin frânare este stocată în baterie. Dacă bateria rămâne fără electricitate, intră în acțiune motorul Diesel care rămâne în dotarea camioanelor. Cu baterie și motor Diesel, aceste camioane pot circula și pe străzile neelectrificate.

Proiectul din Hessa a fost finanțat cu 15 milioane de euro de Ministerul german al Mediului și altele vor urma în landurile Baden-Württemberg și Schleswig-Holstein. Datele colectate din toate aceste teste vor fi analizate, pentru evaluarea rentabilității tehnologiei.

În Germania sunt transportate anual mărfuri în greutate totală de 4,5 miliarde de tone. Peste 70% dintre acestea sunt transportate de camioane cu motoare pe combustie.

Prima porțiune de autostradă electrificată din lume a fost inaugurată în Suedia în 2016, iar programul de testare a durat doi ani. Un program similar era plănuit și în Italia, iar China are propriile planuri în domeniu.

Lasa un comentariu


DIN ACEEASI CATEGORIE

Razvan Diaconu

Cât şi cum este integrată România cu Zona Euro din punct de vedere al comerţului

România a ocupat în anul 2018 poziţia 13 ca partener comercial al Zonei Euro, atât pe fluxul de export cât şi pe cel de import, […] ... 
Citeste mai departe »

Mariana Bechir

Directiva UE pentru echilibrul dintre viața personală și viața profesională – noi prevederi

Un nou set de drepturi pentru părinți și îngrijitori au intrat în vigoare la 1 august, odată cu Directiva UE privind echilibrul între viaţa profesională […] ... 
Citeste mai departe »

Adrian N Ionescu

Gaze din Caspica pentru UE: Gazoductul TAP este gata în proporție de 90%, BRUA întârzie

Proiectul Trans Adriatic Pipeline (TAP) era finalizat în proporție de 88,8%, la sfârșitul lunii iulie, apropiindu-se data la care Uniunea Europeană va beneficia de o […] ... 
Citeste mai departe »

Alexandra Pele

Transgaz – BRUA: Un an întârziere la finalizarea sectorului românesc al gazoductului pan-european: decembrie 2020

Conducta de gaze BRUA (Bulgaria-România-Ungaria-Austria) nu va fi gata în luna decembrie 2019, aşa cum era planificat până acum, ci abia în decembrie 2020, potrivit […] ... 
Citeste mai departe »

Razvan Diaconu

Interesele SUA pentru Groenlanda: Resursele naturale și poziția geostrategică

Interesele SUA de a stăpâni Groenlanda sunt consistente și foarte serioase, dincolo de modul tipic pentru Trump de a le afirma pe twitter: Groenlanda este […] ... 
Citeste mai departe »

Planul BCE de susținerea a țărilor din zona euro a demarat: îl însoțesc îngrijorările

Pericolul de ieșire a unor state din zona euro pare a fi trecut odată cu verdictul Curții Constituționale din Gernmania în favoarea implicării financiare a […] ... 
Citeste mai departe »

Dilema zilei: Redresare prin austeritate sau creştere prin relaxarea deficitelor?

Modelul creşterii pe baza unor deficite relaxate a fost utilizat pe scară largă în democraţiile occidentale în ultimele decenii, întrucât aduce atât dividende politice ( […] ... 
Citeste mai departe »

societate

Premierul Italiei: România preia imigranți de pe nava caritabilă Open Arms

Șase state, printre care și România, s-au oferit să preia imigranții aflați la bordul navei caritabile Open Arms, care nu a primit permisiunea de a […] ... 
Citeste mai departe »

FT: Companiile trebuie să fie pregătite pentru a contracara agresiuni comise de state

Mediile de afaceri ar trebui să se pregătească pentru situaţii de criză care pot avea ca efect agresiuni din partea statelor, comentează cotidianul Financial Times, […] ... 
Citeste mai departe »

Internetul – mare poluator: Este al treilea cel mai mare energofag. Pornografia online poluează cât România

Pentru vizionarea conținutului video pornografic pe internet în toată lumea se produce tot atât bioxid de carbon cât într-o țară precum România, potrivit unei analize  […] ... 
Citeste mai departe »

Riscuri și oportunități generate de schimbările climatice – studiu CDP

Peste 200 dintre cele mai mari companii ale lumii au identificat costuri impuse de schimbările climatice de 970 de miliarde de dolari, din materializarea unor […] ... 
Citeste mai departe »

Comisia Europeană a amendat 5 bănci pentru manipularea pieței valutare

Comisia Europeană a anunțat joi că a aplicat amenzi în valoare totală de 1,07 miliarde de euro băncilor Barclays, Citigroup, MUFG, JPMorgan și Royal Bank […] ... 
Citeste mai departe »