Transport maritim mai puţin poluant în Europa

De Elena Poenaru | 19.12.2012 .

Noile norme de mediu privind combustibilii marini au intrat în vigoare în 17 decembrie şi vor reduce, în mod substanțial, poluarea aerului și impactul acesteia asupra sănătății uman, arată un comunicat al Comisiei Europene.

Poluanții atmosferici proveniți din transportul maritim sunt transportați pe distanțe lungi şi contribuie, din ce în ce mai mult, la apariția problemelor privind calitatea aerului în multe orașe europene. Dacă nu s-ar lua nicio măsură, emisiile de sulf, provenite din transportul în zonele maritime ale UE, le-ar depăși pe cele provenite din toate sursele terestre, până în 2020.

Legislația revizuită va stopa această evoluție prin reducerea nu numai a emisiilor de sulf, ci și, mai important, a pulberilor în suspensie, marcând un pas clar înainte în domeniul protecției sănătății oamenilor și a mediului.

„Europa este pe drumul cel bun pentru punerea în aplicare a angajamentelor adoptate de statele sale membre în cadrul OMI în 2008. Suntem conștienți de costurile implicate de punerea în conformitate care afectează industria de profil și pe care încercăm să le reducem la minimum prin intermediul «pachetului de instrumente pentru transportul sustenabil pe apă»prezentat în septembrie 2011”, a spus vicepreședintele Comisiei Europene, Siim Kallas.

Janez Potočnik, comisarul pentru mediu, a declarat: „Îmbunătățirea calității aerului este o provocare pe termen lung în materie de mediu. A fost un proces de durată, dar acum sectorul maritim este și el implicat. Cei care au avut cel mai mult de câștigat sunt cetățenii europeni, care vor respira un aer mai curat și se vor bucura de o viață mai sănătoasă și de carburanții și tehnologiile ecologice pe care le va oferi industria de profil.”

Directiva se bazează pe standarde elaborate la nivelul Organizației Maritime Internaționale (OMI). Aceasta reduce în mod progresiv conținutul maxim de sulf al combustibililor marini, de la nivelul actual de 3,5 % la 0,5 % până în ianuarie 2020. În unele ecosisteme foarte fragile, cum ar fi Marea Baltică și Marea Nordului, inclusiv Canalul Mânecii, conținutul maxim de sulf va fi redus la 0,1 %, încă din 2015.

Ca alternativă la carburanții cu conținut redus de sulf, navele pot opta pentru metode echivalente de punere în conformitate, cum ar fi sistemele de purificare a gazelor de evacuare sau navele propulsate cu GNL.

Instrumentele actuale ale UE de finanțare a sectorului transporturilor, cum ar fi cele corespunzătoare rețelei TEN-T și programului Marco Polo, alături de Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă sprijin financiar proiectelor ecologice în domeniul transportului maritim.

În plus, Comisia a inițiat activități care încurajează utilizarea GNL drept combustibil pentru nave. De asemenea, Comisia va continua să pună în aplicare măsuri pe termen mediu și lung pentru a promova tehnologii navale ecologice, combustibili alternativi și dezvoltarea de infrastructuri de transport ecologic, în contextul pachetului de instrumente pentru transportul sustenabil pe apă, împreună cu reprezentanți ai industriei de profil și ai statelor membre.

Lasa un comentariu


DIN ACEEASI CATEGORIE

Victor Bratu

Premierului Dăncilă o susține „în continuare necondiţionat” pe Rovana Plumb pentru funcția de comisar european

Premierul Viorica Dăncilă o susține în continuare,  necondiționat, pe Rovana Plumb, pe care a propus-o pentru un post de comisar european din partea României. „Tot […] ... 
Citeste mai departe »

Mariana Bechir

Infringement pe gaze: Comisia Europeană păsuiește România. Piața va fi liberalizată până la 1 aprilie 2021

Comisia Europeană a acordat României o amânare până la finele anului pentru conformarea la legislaţia din sectorul gazelor, după ce autorităţile române au propus un […] ... 
Citeste mai departe »

Iulian Soare

Casa Albă ia în considerarea delistarea companiilor chineze de la bursele americane

Administrația Trump ia în considerare măsura extremă  a delistării companiilor chineze de la bursele americane, potrivit unor surse citate de Reuters. Decizia ar duce escaladarea  […] ... 
Citeste mai departe »

Alexandra Pele

Studiu ECFR: Europenii, SUA și garanția securității. Opiniile din România

Cetăţenii europeni nu ar mai considera că Statele Unite sunt garantul securităţii Europei, ci ar prefera consolidarea rolului Uniunii Europene pe plan global, printr-o abordare […] ... 
Citeste mai departe »

Adrian N Ionescu

Marea Britanie / Peste 180.000 de români și-au depus actele pentru statutul post-Brexit

Aproape jumătate dintre românii înregistraţi în Marea Britanie şi-au depus documentele pentru obţinerea statutului pre-settled, a declarat Adina Bădescu, şef birou Brexit din cadrul Ministerului […] ... 
Citeste mai departe »

Planul BCE de susținerea a țărilor din zona euro a demarat: îl însoțesc îngrijorările

Pericolul de ieșire a unor state din zona euro pare a fi trecut odată cu verdictul Curții Constituționale din Gernmania în favoarea implicării financiare a […] ... 
Citeste mai departe »

Dilema zilei: Redresare prin austeritate sau creştere prin relaxarea deficitelor?

Modelul creşterii pe baza unor deficite relaxate a fost utilizat pe scară largă în democraţiile occidentale în ultimele decenii, întrucât aduce atât dividende politice ( […] ... 
Citeste mai departe »

societate

Studiu ECFR: Europenii, SUA și garanția securității. Opiniile din România

Cetăţenii europeni nu ar mai considera că Statele Unite sunt garantul securităţii Europei, ci ar prefera consolidarea rolului Uniunii Europene pe plan global, printr-o abordare […] ... 
Citeste mai departe »

Vacanțele europenilor / Românii, cea mai mică pondere a concediilor în străinătate, cele mai mici cheltuieli medii per călătorie

Aproximativ 467 de miliarde de euro au cheltuit cetățenii europeni, în 2017, pentru călătorii, iar 26% din acest total le-a revenit germanilor, conform Eurostat. În […] ... 
Citeste mai departe »

Oficial, numărul românilor emigrați anul trecut, mai mic decât cel din 2017. Rectificările vor răsturna situația

Numărul românilor plecați anul trecut în străinătate pentru o perioadă mai mare de 12 luni a fost de 238.926, mai mic decât cel din 2017, […] ... 
Citeste mai departe »

România, Polonia și statele baltice – o dură declarație comună, la 80 de ani după Pactul Ribbentrop-Molotov

România, Lituania, Letonia, Estonia și Polonia au semnat o declarație comună cu ocazia împlinirii a 80 de ani de la semnarea Pactului Ribbentrop-Molotov, în care […] ... 
Citeste mai departe »

Protocolul secret al Pactului Ribbentrop-Molotov a fost publicat de Moscova la 80 de ani de la semnare

Într-o încercare de a-i convinge pe aceia care continuă să nege existenţa protocolului secret al Pactului Ribbentrop-Molotov, guvernul rus a decis să-l publice şi să […] ... 
Citeste mai departe »